שיטת התרגול

תרגול ההאטה יוגה הוא קלאסי ומבוסס על חמשת העקרונות הנ"ל, סדרה מובנית של תנוחות יוגה וסדרת תרגילי פראניאמה (תרגילי נשימה).
תרגול התנוחות מבוסס על שהיה בתנוחה והרפיות ביניים. האימון הוא פנימי - תרגול נכון ומדויק נוצר מבפנים על ידי הרפיית המאמצים תוך כדי התארכות התרחבות וכיווץ, נשימה נכונה וריתמית, התבססות והתייצבות, ריכוז והרפיה הכרתית. זהו תרגול מאוזן והרמוני המשלב תרגילי חיזוק, גמישות ויציבות והחיבור ביניהם.

האימון מגביר חיוניות ובריאות, מעצים ומשכלל את היכולת הגופנית-תנועתית ומשפיע לטובה על התודעה והחשיבה. האימון הוא אינטגרציה בין גוף תנועה נשימה ומחשבה, משחרר את התודעה לחוויה של שלום פנימי והגשמה עצמית.

במסורת שיבננדה התרגול הוא סינתזה של ארבעת דרכי היוגה:
קרמה יוגה - יוגה דרך עשייה
בהקטי יוגה - הכוונת ועידון הרגש לאהבה
ראג'ה יוגה - מדע היוגה של שליטה גופנית והכרתית, כוללת בתוכה את תרגולי ההאטה יוגה
ג'נינה יוגה - יוגה של תבונה וחכמה

בנוסף השיטה מבוססת על חמישה עקרונות תרגול:

1. תרגול נכון
2. נשימה נכונה
3. הרפיה נכונה
4. תזונה נכונה
5. חשיבה חיובית ומדיטציה

ארבעת הדרכים משתלבים עם חמשת העקרונות לצורת תרגול שלמה.

על המסורת