קורס יוגה למתחילים - ללמוד מההתחלה

.

"עכשיו העברה של יוגה" סוטרת היוגה הראשונה מתוך סוטרות היוגה של פטנג'לי.


קורס הבנוי מ 8 פגישות המהוות את הבסיס ועוד 4 מפגשי המשך.
השיעורים מורכבים מתאוריה ותרגול מעשי. לימוד הרפייה יוגית, אסנות - תנוחות יוגיות והשפעותיהן, פְּרָנַאיָאמַה - נשימה יוגית, תרגילי נשימה. בכל שיעור יחולק סיכום התרגול בדף תרגול יומי.
"טונה של תאוריה אינה משתווה לגרם תרגול אחד"

התחלת הקורס


שעור 1:
הכרות כללית עם היוגה, חמשת עקרונות היוגה, נשימה יוגית – הסבר ותרגול ראשון, הרפיה יוגית – הסבר ותרגול. חוק גבול הכאב והמאמץ.
שעור 2:
המשך הכרות עם היוגה, תרגיל "הברכה אל השמש" – טכניקה יוגית לחימום הגוף.
שעור 3:
מבוא תאורטי לטכניקות הנשימה של היוגה – "פְּרָנַאיָאמַה": מהי פראנה (אנרגיית החיים) ואיך משיגים שליטה על המחשבה בעזרת הנשימה. הדגמה ותרגול של "קפהלבהטי" – תרגיל פְּרָנַאיָאמַה ראשון.
שעור 4:
המשך המבוא ל- "פְּרָנַאיָאמַה", תרגיל פרניאמה שני –
"נשימה חילופית" לאיזון עדין של הגוף ופיתוח מיקוד ויכולת התבוננות.
שעור 5:
תרגול תנוחות חדשות והיכרות עם תנוחות שיווי משקל.
שעור 6:
"מלך האסאנות" – עמידת הראש – יתרונות התנוחות ההפוכות ביוגה, הדגמה, תרגול תרגילי הכנה ותרגול התנוחה.
שעור 7:
מיטהרה - תזונה נכונה על פי היוגה: כיצד סוגים שונים של מזונות משפיעים על ההכרה שלנו ועל דרך החשיבה שלנו. מהי תזונה מאוזנת, מהם הרגלי אכילה נכונים ועוד.
שעור 8:
תרגול מלא המורכב מ 12 תנוחות היוגה העיקריות. הנחייה להמשך תרגול בבית, בקורסי ההמשך ובשעורים הפתוחים במרכז.

בשיעורים 9-12 ילמדו וריאציות נוספות לתנוחות העיקריות על מנת לחזק להגמיש לייצב את הגוף ולהגיע לתרגול מדוייק ונכון יותר של התנוחות המרכזיות.


שעור 9:
דהרנה - תרגול עם דגש על ריכוז נכון של ההכרה.
שעור 10:
צעדים ראשונים בהתבוננות.
שעור 11:
חשיבה חיובית וכח המחשבה. הקשר בין התרגול להכרה.

שעור 12:
יוגה נידרה - הרפייה עמוקה. הנחייה להמשך תרגול, בקורסי ההמשך ובשעורי היוגה במרכז.

השיעורים בהנחיית שגיא יערי מנהל המרכז.


בהצלחה